
Festiball





Een festival-waardige uitstraling
Festiball is inmiddels uitgegroeid van beachvolleybal toernooi tot een 3-daags festival. Wij als mediapartner van Festiball, zijn al vanaf de eerste editie nauw betrokken bij het evenement. Al vele jaren zijn wij verantwoordelijk voor de huisstijl, de (online) campagnes, drukwerk en de website.
“Hoe kunnen we Festiball een festival-waardige uitstraling geven”
Bespreken.
Het festivalseizoen stond alweer voor de deur. Na een jaar stil te hebben gelegen door COVID-19 was het weer tijd om weer écht te vlammen. Een nieuwe huisstijl met een frisse festival uitstraling die doorgevoerd gaat worden in alle offline en online uitingen waaronder: social media campagne, flyers, posters, banners, spandoeken, toegangsbandjes, drinkbekers, munten en een festival-waardig podiumontwerp.

Bedenken.
De meest prominente kenmerken uit de oude huisstijl hebben we meegenomen in de ontwikkeling van de nieuwe uitstraling. De kleur roze zal de ‘neutrale’ kleur zijn in alle uitingen met een jaarlijks wisselend thema eromheen. De editie 2021-2022 stond in het teken van ‘zomer jungle’. Met zomers-oranje tinten en oerwoud-groene visuals kwamen de uitingen écht tot leven.
Bekronen.
Een nieuwe festival waardige huisstijl… En of dat is gelukt. Festiball kan de term ‘dorpsfeest’ uitgummen en er ‘Festival’ van maken. Met ruim 6.000 bezoekers staat Festiball in de gemeente Tubbergen en omstreken op de kaart en is het klaar om ook de volgende edities te knallen!


