Wij gaan voor
een sterk merk.

Een sterk merk is veel meer dan een mooi logo of een goed gevulde website. Het is hoe je overkomt, welk gevoel je oproept en welke plek je inneemt in het hoofd van je doelgroep.

Mensen denken dat ze rationele keuzes maken. Dat ze vergelijken, afwegen en logisch beslissen. Maar ons brein werkt anders. Het kiest vooral op vertrouwen en herkenning. Het zoekt gemak en gebruikt mentale vuistregels om te bepalen voor welk merk het gaat.

Een merk is zo’n vuistregel. Het helpt mensen kiezen zonder nadenken. Dat ontstaat door herhaling, toegankelijkheid en een positief gevoel. En om dat mogelijk te maken, moet je eerst zelf haarscherp weten waar je voor staat en voor wie je er bent.

Vastleggen.

Jouw verhaal. Soms levert een vraag op jouw antwoord meer op dan een antwoord op onze vraag. Lees die nog maar eens ;). Daarom vragen dóór. We duiken in de kern van het merk. Wat drijft je? Voor wie ben je er? En waarom doet dat ertoe? We maken de kern van het merk scherp, zodat je weet wat je onderscheidt en welke plek je wilt innemen in het hoofd en gevoel van je doelgroep.

Een sterk merk ontstaat niet door te roepen dat je anders bent, maar door te laten zien waar je echt voor staat.

Vormgeven.

Zichtbaar maken. Als de binnenkant klopt, kan de buitenkant gaan spreken. We vertalen jouw verhaal naar een visuele identiteit. Op een manier die past bij wie je bent.

Van merknaam tot logo en huisstijl, tekst, foto- en videografie en vormgeving. Ieder onderdeel draagt bij aan hoe je overkomt. Samen vormen ze de visuele identiteit van jouw merk. Het zorgt voor herkenbaarheid en roept de juiste associaties op.

bedenker-rafael-digitaal

Verspreiden.

Effectief delen. Merkbouw is geen eenmalig project, maar een systeem van herhaling en herkenning. Het doel is om mentale beschikbaarheid op te bouwen, zodat mensen aan jou denken op het moment dat ze willen kopen, kiezen of beslissen. Dat kost tijd, herhaling en vertrouwen.

Elke keer dat iemand iets van jouw merk ziet, hoort of leest, wordt de vuistregel sterker. We helpen je niet door harder te roepen, maar door consequent te laten zien dat je doet wat je belooft.

We zijn benieuwd naar jouw verhaal.

WIE zou er WAT missen als jouw bedrijf niet zou bestaan? Laten we dat samen scherp krijgen.

We horen graag wat jou beweegt. Gewoon een goed gesprek over jouw merk. Geheel vrijblijvend.

bedenker-rafael

Rafaël.

bedenker-steidn

Stein.