Blokker heeft een nieuw logo en een nieuwe huisstijl die bij de nieuwe formule en strategie past. Het nieuwe Blokker-logo wil eigentijds zijn en toegankelijkheid uitstralen en is de basis voor de nieuwe huisstijl.

Blokker gaat minder producten verkopen in de winkels en meer verwijzen naar de webshop. Ze willen integratie van online en offline bewerkstelligen. Zo komt er in de winkel een Kiosk. Via de Kiosk kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment dat niet in de winkel verkrijgbaar is of producten afhalen, die online gekocht zijn. In de winkel zijn 5.000 producten aanwezig, online heeft de klant keuze uit nog eens 35.000 producten.” Daarnaast zullen er overal digitale schermen te zien zijn de in winkel.

Bij een nieuwe huisstijl hoort ook een nieuwe commercial en hiervoor hebben ze Sarah Jessica Parker gekozen, vooral bekend van Sex and the City.

Persoonlijk vind ik het nieuwe logo erg strak en ook de nieuwe huisstijl en website ogen modern en fris. Ik ben benieuwd of de keten nog te redden is of dat ze toch te laat de nieuwe formule in hebben gevoerd. Ze hebben immers volop concurrentie van webshops als Fonq, Bol.com en CoolBlue. Bij de commercial vraag ik me af of de jonge doelgroep überhaupt weet wie Sarah Jessica Parker is, de Amerikaanse stijl zal hen echter wel aanspreken denk ik. Aangezien ons land steeds ‘Amerikaanser’ wordt met Halloween, Netflix, HBO, FoxSports, de vele commercials en vele ‘grappige’ vloggers op YouTube.

Bron: Adformatie.nl & Emerce.nl

blokker-logo-huisstijl