fbpx

Een nieuwe huisstijl en commercial voor Blokker

Jij wilt als ondernemer klanten werven, producten / diensten wilt verkopen, informatie wilt verzamelen, dan heb je bezoekers nodig op je website. Wat doet een bezoeker voordat hij op je website komt? Googelen! Googelen is een werkwoord en iedereen doet het. We zoeken op internet naar een product of dienst door gebruik te maken van zoekmachines.

Even de basics, wat is SEO nou eigenlijk precies?

Wil je bovenaan in Google getoond worden, dan zul je aan de slag moeten met SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization en betekent in het kort dat je jouw website zo inricht dat deze vindbaar is voor zoekmachines en volgens de regels van Google is opgebouwd.

SEO is niet iets dat je aan kunt zetten of wat je installeert op je website. Het is ook geen kwestie van trucjes om het algoritme van Google te manipuleren.

Moderne SEO betekent dat je je website zo inricht dat de bezoeker een optimale gebruikservaring heeft en de informatie vindt waar hij of zij naar op zoek is.

Heb jij de allerbeste webpagina gemaakt over een bepaald onderwerp? Dan zal je beloond worden met een plekje bovenaan in Google!

In het kort zijn deze ranking factoren op te delen in 3 pijlers:

  1. Techniek – Is de pagina veilig te bezoeken? Laadt de pagina snel? Is het design responsief? Is er een sitemap voorhanden en is robots.txt goed ingesteld?
  2. Content – Sluit de content aan bij de zoekintentie van de gebruiker? Is deze relevant, waardevol en verrijkt met afbeeldingen en video? Wordt er correct gebruikgemaakt van (tussen)koppen? Is de leesbaarheid fijn en zijn meta-tags goed ingesteld?
  3. Autoriteit – Hoe lang bestaat de website al? Hoeveel wordt er door andere websites verwezen naar jouw website, door middel van links?

HEB JE EEN VRAAG? STUUR ONS EEN WHATSAPP'JE

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Menu
Open Whatsapp
1
Wat mogen wij voor jou bedenken?
Wat mogen wij voor jou bedenken?