Beter gevonden worden in Google.

Dat willen we toch allemaal? Daarom besteden wij veel aandacht aan de zoekmachine optimalisatie van websites. Zoekmachine optimalisatie, beter bekend in het Engels als Search Engine Optimalisation (SEO), heeft als doel om jouw website op de eerste pagina’s van de zoekresultaten te krijgen. Eigenlijk kun je het optimaliseren van jouw website zien als één grote checklist. Kan jouw website alles afvinken? Dan wordt jouw merk beloond met een hogere positie in de Google zoekresultaten en krijgt jouw merk meer bekendheid.

Heb jij als doel om jouw website zo hoog mogelijk in de Google ranking te krijgen? Dan kunnen wij een zoektermen analyse uitvoeren, teksten herschrijven voor Google of speciale landingspagina’s aanmaken.

De Google ranking checklist.

Jouw positie in de zoekresultaten wordt bepaald door de zogenaamde Google bepaalt door middel van de zogenaamde Google Ranking. Hiervoor zijn de volgende zaken van belang:

• hoelang jouw website al bestaat
• hoeveel bezoekers jouw website heeft gehad
• hoelang bezoekers op jouw website blijven
• de laadtijd en de techniek van jouw website
• de inhoud van jouw website en of deze aansluit bij de zoektermen van bezoekers
• of er berichten worden geplaatst en hoevaak de content vernieuwd wordt
• de weergave en techniek op desktop, mobiele telefoons en tablets
• de meta beschrijving van afbeeldingen, berichten en pagina’s
• de verplichte aanwezigheid van een SSL certificaat, het bekende slotje
• de aanwezigheid op Google Mijn Bedrijf en Google Maps
• de recensies op o.a. Google Mijn Bedrijf
• accounts en vermeldingen op social media
• het aantal links naar andere websites en interne pagina’s
• andere websites die verwijzen jouw website
• de eventuele aanwezigheid van gevaarlijke inhoud, zoals malware op jouw website

BEHOUD VAN DE BESTAANDE ZOEKRESULTATEN

Voor het behoud van een hoge Google ranking op diverse zoektermen is het heel belangrijk dat de oude URL’s van jouw website op de juiste wijze worden doorgestuurd naar de pagina’s op de nieuwe website. Hierbij is het belangrijk om zoveel mogelijk links die nog verwijzen naar de oude website door te sturen naar de nieuwe website. Wanneer bezoekers ‘404 error’ pagina’s krijgen, ziet Google de pagina als verloren en verdwijnt het resultaat snel uit de Google ranking. Dit willen we ten allen tijde voorkomen.

Chat openen
1
Wat mogen wij voor jou bedenken?
Hallo!
Wat mogen wij voor jou bedenken?