• Zoekterm optimalisatie

ZOEKTERM OPTIMALISATIE.

Zoekmachine optimalisatie, in de marketingwereld betere bekend als SEO (Search Engine Optimalisation), heeft als doel om de website van jouw merk of organisatie op de eerste pagina(‘s) van de zoekresultaten te positioneren. Je kunt je website op drie manieren optimaliseren voor Google:

1. Techniek.
De manier waarop de site wordt opgebouwd en is ingedeeld. Omdat wij al onze websites in WordPress bouwen, is het relatief makkelijk om de website volledig te optimaliseren voor Google.

2. Teksten.
De teksten op de website van jouw bedrijf, merk, product of organisatie worden optimaal afgestemd op het zoekgedrag van jouw beoogde publiek. Pagina’s moeten een verplicht aantal woorden bevatten en bepaalde zoekwoorden moeten regelmatig terugkeren in de tekst.

3. Linkopbouw.
Met linkopbouw, ook wel bekend als linkbuilding, verzamel je relevante verwijzingen (oftewel links) van andere websites naar jouw website. Hoe meer websites linken naar jouw website, des te meer waarde jouw website krijgt. Google beoordeelt deze websites echter wel op kwaliteit en relevantie, dus links vanuit websites die niet in deze categorie vallen zijn niet interessant.

Zoekopdrachten bestaan vaak uit twee of meer woorden.
Men gebruikt steeds vaker zoekopdrachten die bestaan uit twee of meer woorden. Hierdoor wordt het doel van een zoekopdracht in Google steeds duidelijker. Maak daar gebruik van. Combinaties van meerdere woorden in een zoekopdracht geven een betere indicatie over het daadwerkelijke doel van een zoekopdracht.

Stel: U bent tweedehands autohandelaar, welke van de onderstaande zoekwoorden geven de grootste waarschijnlijkheid dat iemand vindt wat hij zoekt op uw website: “auto” “auto kopen” “tweedehands auto kopen”

Bepaal daarom de zoekwoorden die mensen daadwerkelijk gebruiken bij het zoeken.

HEB JE EEN VRAAG? STUUR ONS EEN WHATSAPP'JE