
De boerderij is al sinds 1320 een echt familiebedrijf. Vanuit het erf Lenferink zetten zij zich in voor gezonde dieren die goed in hun vel zitten. Met als doel een heerlijk, eerlijk, duurzaam stukje Twents rundvlees.
De boerderij is al sinds 1320 een echt familiebedrijf. Vanuit het erf Lenferink zetten zij zich in voor gezonde dieren die goed in hun vel zitten. Met als doel een heerlijk, eerlijk, duurzaam stukje Twents rundvlees.
Een stoere, ambachtelijke, huisstijl en website vol (boeren)beleving.
In de aanloopfase van een nieuwe tak op het bedrijf, zijn er uiteraard tal van zaken om aan te denken. De grootste focus lag en ligt op de kwaliteit van het product zelf. De nieuwe tak, de verkoop van vlees via een webshop moet dezelfde waarden intact houden en het zo makkelijk mogelijk maken voor bezoekers om heerlijk rundvlees van Twentse bodem te kunnen bestellen.
“Ieder zijn vak, wij houden ons graag bezig met de kwaliteit van ons product. Wij willen dat Buro Bedenkt de presentatie hiervan gaat verzorgen.”
In 2018 schoven we (typisch Twents) aan bij de keukentafel van de familie Lenferink. Naast het Groot Twentsch Maïsdoolhof zijn zij ook houders van Blonde D’Aquitaines. Dit runderras leent zich voornamelijk voor de productie van vlees en dat was wat zij (online) wilden gaan verkopen. “Hoe kunnen we dat het beste aanpakken?”
Het begon met de identiteit
In het moodboard van Lenferts Beef kwamen de voorkeuren heel duidelijk naar voren. Het verhaal van de Familie’Lenfert’ leverde ons barstensvol inspiratie en ideeën op die we nu konden gaan omzetten in een stoere, ambachtelijke huisstijl.
De tweede stap in het proces was om het vlees van eigen bodem (online) te kunnen verkopen; Een gebruiksvriendelijke webshop vol (boeren)beleving waar het verhaal van Lenferts Beef bezoekers kan gaan inspireren.
Beelden zeggen meer dan tekst. Dat is de gedachte die we hebben ingezet bij het bouwen van de nieuwe webshop. Ook is het voor Lenferts Beef mogelijk om zelf de website bij te houden en kunnen zij zelf teksten en afbeeldingen wijzigen.
De opvallende huisstijl is overal aanwezig en zorgt voor herkenbaarheid en eenheid. Wij hebben onder andere; flyers, cadeaubonnen, visitekaartjes, gevelreclame, stoepborden, spandoeken, draagtassen, social media uitingen, spandoeken, mailings, stempels, stickers voor Lenferts Beef mogen bedenken.
“Wij hadden precies in ons hoofd zitten hoe het er uit moest komen te zien. Via een moodboard hebben we dat over geprobeerd te brengen aan Wouter en Rafaël. Nu staat er niet alleen een waanzinnige huisstijl voor Lenferts Beef, maar ook wordt deze zo nu en dan subtiel geüpdate, zodat ‘ie fris blijft ogen. Buro Bedenkt ontwikkelde voor ons een webwinkel en offline middelen. Alles zoals wij het graag zien: tot in de puntjes verzorgd. “